Co musisz wiedzieć na temat numerów telefonu do obsługi klienta?

Co musisz wiedzieć na temat numerów telefonu do obsługi klienta

Zapewne nie raz próbowałeś skontaktować się biurem obsługi klienta. Być może chodziło o Twoją sieć komórkową, Internet lub firmę kurierską… Czy jednak wiesz, co naprawdę oznaczają i co charakteryzuje numery telefonu obsługi klienta, rozpoczynające się od 0-800, 0-801 i 0-804?

Jak to działa?

Numerów telefonu do obsługi klienta jest mnóstwo. PLUS, Netia, Provident, DPD… Nie ma znaczenia, do jakiej firmy dzwonisz, zawsze obowiązuje ten sam magiczny proces, którego nie jesteś w stanie dostrzec.
Specyfika numerów, zaczynających się na 0-800, 0-801 i 0-804 wiąże się z automatycznym przekierowaniem przez nie dzwoniącego na różne numery, w różnych miastach lub kraju. Oznacza to, że nieważne skąd dzwonisz, prawdopodobnie od razu zgłosi się do Ciebie osoba z obszaru Twojego miejsca zamieszkania, która będzie w stanie rozwiązać Twój problem.
Ponadto numery telefonu do obsługi klienta zazwyczaj charakteryzują się nagranymi komunikatami, które prowadzą klienta przez szczegółowy proces określenia kategorii własnego problemu. Dzięki takiej możliwości każdy dzwoniący zyskuje pewność dotarcia do właściwej osoby decyzyjnej.

Czy połączenie do biura obsługi klienta jest darmowe?

Odpowiadając na tytułowe pytanie: sprawa jest bardziej złożona, niż mogłoby się wydawać, lecz na stronie kontaktinfolinia.pl znajdziesz poprawną odpowiedź.
W zdecydowanej większości przypadków to firma, która wykupuje numer na swoją infolinię, obciążona jest opłatą za jej utrzymanie oraz wszelkie połączenia. Jest to rozwiązanie w pełni logiczne oraz rozsądne. W ten sposób dla dzwoniących – połączenie jest bezpłatne.
Nie jest tak jednak zawsze.
Tylko w przypadku dzwonienia na numer, zaczynający się od: 0-800 mamy pewność, że nie zostaną pobrane opłaty z naszego konta. Zupełnie inaczej wygląda sytuacja, gdy próbujemy skontaktować się obsługą klienta na numer: 0-801 lub 0-804 – wtedy, w zależności od wielu czynników (dalszych cyfr w numerze, a nawet dni tygodnia), koszty połączenia są dzielona między operatora, a dzwoniącego.

Świeże spojrzenie.

Teraz już żaden telefon do biura obsługi klienta nie będzie miał przed Tobą tajemnic! Nieważne, do kogo dzwonisz i jaki rodzaj pomocy będziesz chciał uzyskać – zawsze masz pewność pełnej wiedzy na temat numeru, na który skierujesz swe pytanie.

About the Author

Maciej Łapiński
Jestem studentem ekonomii, graczem forexowym oraz giełdowym. Poza tym prowadzę własną działalność. Moją pasją są finanse oraz biznes, dlatego założyłem blog Business Today - chcę dzielić się z Wami moimi doświadczeniami.