Doświadczony copywriter – w jaki sposób pomoże Twojemu biznesowi?

copywriting

Można znaleźć w sieci wiele zabawnych definicji słowa „copywriter”. Na przykład – możemy się dowiedzieć, że jest to osoba, która zajmuje się zawodowo przepisywaniem tekstów. Jakich? No właśnie, tego już raczej się nie dowiemy, bo to bardzo uogólniona definicja, nie wiadomo więc czy przepisuje teksty z kartki na kartkę, z kartki przerzuca do edytora tekstu w komputerze, a może odwrotnie? Zabawne jest też to, że kiedyś w Trójmieście ktoś na pytanie – czym zajmuje się profesjonalny copywriter, z pełną powagą udzielił odpowiedzi: No jak to czym? Pracą w ksero…
Oba tropy bardzo mocno mijają się z prawdą. Bo tak na serio, doświadczony copywriter to twórca. Dosłownie – tak jak na https://www.copywriter.pl/.

Co tworzy copywriter?

Powołuje do życia treści. Zarówno teksty na strony internetowe, teksty które opisują historię powstanie różnych marek. Ich wizję, misję, wartości i podejście do klienta. Poza tym, w copywritingu w ostatnich latach jest bardzo ważny tak zwany język korzyści. To sposób opisywania produktów i usług, czy raczej przedstawiania ich w taki sposób, aby po pierwsze – ukazywać kluczowe zalety wyboru konkretnego rozwiązania. Po drugie – pokazać potencjalnemu odbiorcy, przedstawicielowi grupy docelowej, że jest to wybór, który rozwiązuje jego problemy. Właśnie, to też ważny aspekt komunikacji z użyciem profesjonalnego copywritingu. Pisać w taki sposób, by ludzie wiedzieli, że na konkretnej stronie internetowej, w e-booku, poście na Facebook czy jakiejkolwiek innej tekstowej formie, znajdą rozwiązanie swojej bolączki.

A co z hasłami reklamowymi?

Być może teraz Twoje wyobrażenie o świecie obróci się o sto osiemdziesiąt stopni. Może pęknie bańka wyimaginowanego świata, w którym reklamy tworzą specjalne maszyny. A może po prostu nie zdarzyło Ci się jeszcze wcześniej brać pod uwagę, że to co słyszysz, czytasz i widzisz w reklamach jeśli chodzi o hasła, fabułę, historię – to także copywriting. Czasem tworzy je copywriter freelancer, czasami cały zespół copywriterów, czasem jest to zadanie osoby, która w konkretnej agencji odpowiada za kreowanie konkretnego contentu. Czyli, prawdę powiedziawszy, copywriting to profesjonalna zabawa słowem. Choć nie zawsze tylko zabawa. Wiele treści przygotowywanych przez najlepszych copywirterów ma inne zadanie. Nie bawić, a na przykład – edukować, uświadamiać, zmieniać poglądy i wpływać na oceny różnych osób, zjawisk. Rzeczy, które dzieją się co dnia wokół nas. Także w świecie reklamy. Warto dowiedzieć się więcej na ten temat: Copywriter.pl

About the Author

Maciej Łapiński
Jestem studentem ekonomii, graczem forexowym oraz giełdowym. Poza tym prowadzę własną działalność. Moją pasją są finanse oraz biznes, dlatego założyłem blog Business Today - chcę dzielić się z Wami moimi doświadczeniami.